Психологічна допомога та підтримка під час війни: добірка порад та рекомендацій

Психологічна допомога та підтримка під час війни:
добірка порад та рекомендацій wym-1665587327839
1. Реко​мендації з психологічної допомоги wym-1665587429278
2. Як пережити кризу та зберегти спокій wym-1665587544558

Війна виснажує нас фізично та психологічно. Попри те, що наша психіка здатна адаптуватися під будь-які складнощі, кожен день бойових дій у рідній країні пережити надзвичайно складно. У цей непростий час варто підтримувати себе, рідних та близьких. Це життєво необхідно для того, щоб зберегти здоров’я – фізичне та психологічне.

Як допомогти собі? Щоб допомагати своїм близьким та країні, важливо самому залишатися в ресурсі. Щоб зберігати життєву енергію, вам необхідно: достатньо спати (якщо треба, приймаємо заспокійливе), п’ємо воду, робимо паузи від новин, відкидаємо жаль за втраченим майном, ми обов’язково все відбудуємо, не перестаємо мріяти й планувати, що зробимо після війни, знижуємо стрес обіймами та гумором, взаємодіємо з тваринами,підтримуємо близьких словами «Я тебе люблю».

Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації wym-1665590790726

Як діяти в кризовій ситуації. ПАМ’ЯТКА ДЛЯ СІМ’Ї wym-1665590857443

ПОРАДИ ВІД ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ: МОН РОЗРОБИЛО ІНФОРМАЦІЙНИЙ КОМІКС ДЛЯ ДІТЕЙ У ВОЄННИЙ СТАН wym-1665591021523

ВАЖЛИВО ПАМ’ЯТАТИ – БАГАТО ДІТЕЙ МІНІМУМ ДО 6 РОКІВ НЕ ВМІЮТЬ КОНТРОЛЮВАТИ ГУЧНІСТЬ МОВИ. ЦЕНТРИ МОВИ І ЦЕНТРИ КОГНІТИВНОГО КОНТРОЛЮ В ЦЕЙ ПЕРІОД ЛИШЕ ПРОДОВЖУЮТЬ ДОЗРІВАТИ. А ЗАРАЗ – РЕАКЦІЇ ДІТЕЙ МОЖУТЬ ВЗАГАЛІ БУТИ ЗОВСІМ РІЗНИМИ. НА ЦЕЙ ЧАС ВИКОРИСТАЙТЕ СКАРБНИЧКУ “ТИХИХ ІГОР”.

Ігри, що допоможуть вимкнути гучність:

1. Пульт керування. На подушечках пальців малюємо фломастером «кнопку гучності». Наприклад, на вказівному пальчику – червоним кольором ставимо крапку – голосніше, на безіменному – синім кольором – тихіше. Тренуємося, пропонуємо сказати слово, наприклад, «мама», або ім’я дитини, натискаємо кілька разів на пальчик – Дитина каже слово залежно від «кнопки» та кількості «кліків» голосніше. (Доводимо до найбільшої гучності, а потім, зупиняємо на потрібній). Коли дитина знову говоритиме голосніше, посміхаючись, торкаємося його «кнопки», або просимо, щоб він сам доторкнувся.

2. Граємо в «шпигунів», в мишок і кота (мишка повинна тихееенько, беззвучно пробратися і щось заздалегідь продумане у нас схопити).

3. Диригенти – Змахуємо рукою вгору – і це сигнал інструментам «грати голосніше», рукою вниз – знижуємо гучність, збираємо руку в кулак – мовчання. Даємо можливість дитині теж побути диригентом.

4. Пишемо літери в рядок. Від маленької до великої. (Лики Р, З, Ж) і навпаки, від величезної, до маленької. Просимо дитину дивитися на букви, вимовляти звук, підвищуючи або знижуючи гучність (чим менше буква, тим тихіше звук і навпаки).

5. Кожні кілька годин – 2 хвилини тиші. Призначаємо дитину – головною. коли продзвонить будильник, він подає всім сигнал – Слухаємо тишу.

6. Самі починаємо говорити пошепки. Дитина дзеркатиме нас. Або граємо в «Шепотуньки» – розмови в сім’ї лише пошепки.

7. Складаємо всі голосні голоси у вазу. Вони там не змішуються. Коли хочеться сказати голосно, свій голос потрібно взяти з вази.

8. Пантоміма – гра «в крокодила».

9. Спілкуватися мовою жестів (можна придумати свою сімейну мову, перевірю, чи включили ми його в онлайн курс на EdEre, не пам’ятаю), ця проста «мова», де кожна літера – окремий жест – гарний і для дітей 4-5 років (у нашій сім’ї він переходить із покоління в покоління і він не раз нас рятував).

10. Граємо в оперу – не говоримо, а співаємо (спів сприймається по-іншому).

11. Перетворення. Говоримо, як маленькі ліліпутики, мишки або мурашки (а потім, як велетні чи слони).

12. “Мовчанка” – хто перший скаже слово, той програв.

13. “Передаємо думку на відстані” – вгадати про що подумав, і що сказав.

14. Якщо діти у суперечці діти кричать одночасно – дати всім прапорці, листки паперу з їхніми іменами, будь-які предмети – щоб їх піднімали, коли хочуть «взяти слово».

15. Робимо плювалки (трансформація вербальної агресії) – плюємо паперовими катишами, дуємо – в ціль.

Підтримка батьків та дітей під час війни wym-1665591468137

Кiлькiсть переглядiв: 88